کشیدگی عضلات گردن و درد گردن در ایام قرنطینه

کشیدگی عضلات گردن آسیب به بافت عضلانی گردن است. فاکتورهای زیادی باعث ایجاد کشیدگی عضلات گردن می¬شوند.

کشیدگی عضلات گردن

کشیدگی عضلات گردن آسیب به بافت عضلانی گردن است. فاکتورهای زیادی باعث ایجاد کشیدگی عضلات گردن می­شوند.

*آسیبی که باعث کشش بیش­ازحد عضلات شود.

*حرکات ناگهانی.

*نشستن در وضعیت بدنی نامناسب هنگام خواب.

*نگه­داشتن گردن در پوزشن طولانی مانند: نگه داشتن تلفن بین گوش و شانه.

علائم:

درد سوزشی سفتی قابل توجه در ناحیه گردن ظاهر می­شود. این درد ممکن است با سردرد همراه باشد علائم دیگر عبارتند­از:

*ضعف            *اسپاسم                 *سوزن سوزن شدن

اگر فکر می­کنید که دچار کشیدگی عضلات گردن شده­اید، در اسرع وقت به فیزیوتراپیست مراجعه کنید. در این بین باید به آرامی گردن خود را حرکت دهید و اطمینان حاصل کنید که حالت وضعیت گردن و بدن خود را به خوبی نگه داشته­اید.

اگر دچار کشیدگی عضلات در گردن شده­اید، نباید این مشکل را نادیده بگیرید به این امید که با بازگشت زمان برطرف می­شود. در صورت عدم درمان، کشیدگی عضلات در گردن می­تواند منجر به درد و ناراحتی طولانی مدت یا چرخش گردن، کاهش دامنه حرکتی و سردردهای مداوم شود.

درمان فیزیوتراپی و درمان کشیدگی عضلات گردن بسیار مهم است. در ابتدا فیزیوتراپیست می­تواند نوع آسیب  و شدت آن را تشخیص دهد. در طول ارزیابی، فیزیوتراپیست یک برنامه درمانی مناسب تهیه می­کند. درمان ابتدا کاهش درد و افزایش دامنه حرکتی در گردن متمرکز خواهد بود.

این تکنیک­ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

*الکتروتراپی                         *برنامه ورزشی                      *ماساژ

*اصلاح پوسچر                     *درمان بافت نرم

در صورت درمان صحیح، کشیدگی عضلانی در گردن نباید منجر به اثرات و عوارض طولانی مدت شود. اما در صورتی که درمان بصورت کامل انجام نشود، ممکن است علائم شما بطور کامل برطرف نشود، یا اینکه متوجه شوید که بطور مداوم دچار تشدید درد گردن و یا سفتی در گردن هستید.

فیزیوتراپی می­تواند هفته­ها، ماه­ها، سال­ها بعد از آسیب دیدگی شما کمک کند اما برای رفع کامل آسیب زمان بیشتری برای درمان نیاز خواهد بود. کشیدگی عضلات گردن آسیب به بافت عضلانی گردن است. حرکات ناگهانی، استفاده از بالشت نامناسب ،کشیدگی شدن بیش از حد عضله، نشستن در وضعیت بدنی نامناسب به مدت طولانی ،نگه داشتن گردن در پوزیشن طولانی، باعث ایجاد این آسیب می­شود. اگر دچار این آسیب شده­اید، در اسرع وقت به یک فیزیوتراپیست توانا مراجعه کنید. در صورت عدم درمان، این اسیب می­تواند منجر به درد ،ناراحتی مزمن گردن ،کاهش دامنه حرکتی و سردردهایی مداوم شود.