دچار شکستگی استخون ساق پا شده ام، حالا باید چکار کرد؟

اگر دچار شکستگی استخوان های درشت نی یا کوچک نی شده¬ایده، باید درد اسرع وقت به اورژانس مراجعه کنید.از طریق انجام عکس ساده (x-ray)، محل شکستگی و نوع شکستگی مشخص خواهد شد و در مورد بهترین روش درمان شکستگی تصمیم¬گیری می شود. استخوان های شکسته ممکن است نیاز باشد که با روش جراحی در راستایی هم قرار بگیرند و ثابت بشوند

شکستگی استخوان­های ساق پا

درشت‌نی استخوان بزرگی است که در ساق پا قرار دارد. استخوان کوچک‌تری در خارج استخوان درشت­نی قرار دارد به نام نازک­نی. اگر در این استخوان­ها شکستگی رخ دهد، فیزیوتراپی ضروری است.

علائم شکستگی استخوان ساق پا:

*درد شدید

*تورم

*کبودی

*افزایش درد در هنگام حرکت

*پا کوتاه­تر به نظر می­رسد

*ناتوانی و سختی در راه رفتن

علت شکستگی استخوان ساق پا:

*تروما: ایجاد شکستگی استخوان در اثر افتادن، تصادفات رانندگی یا در ورزش

*استفاده بیش‌ازحد از عضلات یا انجام حرکات تکراری می­تواند باعث ایجاد شکستگی­های استرسی شود.

*پوکی استخوان

اگر دچار شکستگی استخوان­های درشت­نی یا کوچک نی شده‌ایدِ، باید درد اسرع وقت به اورژانس مراجعه کنید.

از طریق انجام عکس ساده (x-ray)، محل شکستگی و نوع شکستگی مشخص خواهد شد و در مورد بهترین روش درمان شکستگی تصمیم­گیری می­شود. استخوان­های شکسته ممکن است نیاز باشد که با روش جراحی در راستایی هم قرار بگیرند و ثابت بشوند. صرف‌نظر از روش درمان شکستگی، فیزیوتراپی بخش حیاتی و توان‌بخشی شما خواهد بود و برنامه درمانی شما توسط فیزیوتراپیست طراحی می­شود که شامل، الکتروتراپی، آب‌درمانی، درمان شکستگی، تمرینات دامنه حرکتی است. شکستگی استخوان درشت­نی و استخوان کوچک نی می­تواند یک آسیب­دیدگی پیچیده باشد و بنابراین ممکن است قبل از بازگشت به ورزش­های عادی یا سایر فعالیت­های روزمره نیاز به یک دوره توان‌بخشی طولانی­مدت داشته باشد. یک برنامه فیزیوتراپی کامل به شما کمک می­کند تا بهبودی شما افزایش یابد و تمامی عوارضی که شاید در آینده پیش آید را، کاهش دهد.